Nenašli jste na letišti svůj kufr? Podívejte se, jak postupovat abyste získali kompenzaci za ztracené zavazadlo a na co máte nárok.
Letecká přeprava odbaveného zavazadla se leckdy může zkomplikovat. Šli jste si vyzvednout zavazadlo na pás, ale vůbec tam nebylo? Podívejte se, jak postupovat a jaká je kompenzace za ztracené zavazadlo.
Zavazadlo nepřijelo na páse, co teď?
Pokud jste nenašli své zavazadlo, vyhledejte zástupce letecké společnosti nebo přepážku k tomu určenou, ty jsou značeny nápisem baggage (obvykle Claim baggage, Baggage handling desk, Baggage service). Zde vypíšete formulář o nedoručení zavazadla Property irregulatiry report, kde je nutno vyplnit adresu, kde budete následujících 21 pobývat, a tedy kde vám později doručí zavazadlo. K vyplnění formuláře budete potřebovat zavazadlový lístek, palubní vstupenku anebo letenku.
Pokud se vám takto ztratí zavazadlo mimo domovskou zemí, máte možnost koupit si nezbytně nutné věci (kosmetika, základní oblečení, kojenecké potřeby) a po předložení účtenek by vám letecká společnost měla vše proplatit. Určitě ale volte zboží s racionálními cenami, aby byly před leteckou společností obhajitelné. Koupi luxusní kosmetiky či oblečení neobhájíte. V tomto případě vám může letecká společnost proplatit až 1 220 €. Je však nutné o náhradu požádat do 21 dnů od doručení zavazadla.
Kdy se považuje zavazadlo za oficiálně ztracené?
Až 21 dní od data letu se zavazadlo označuje jako nedoručené a bohužel nezbývá nic jiného než čekat, zda letecká společnost zavazadlo doručí. Po této době máte nárok na kompenzaci za ztrátu zavazadla ve výši až 1 220 €. Samozřejmě je těžké dokázat hodnotu převážených věcí, málokdo si uchovává účtenky, a proto doporučuju při balení obsah kufru alespoň vyfotit.
Pokud nemáte rádi papírování a chcete s tímto problémem vyškolenou pomoc, můžete se obrátit na společnosti, které tímto zabývají. Jednou z nich je ClaimCloud ( jediná s kterou mám já osobně kladnou zkušenost ), která vám s celým procesem pomůže. Jednoduše na jejich stránkách vyplníte formulář a vašim problémem se bude zabývat zkušený advokát. Nemusíte se bát žádných skrytých poplatků, v případě, že kompenzaci získáte společnost si určité procento nechá, pokud ale bude žádost zamítnuta, neplatíte nic.
Zkontrolujte si, zda vám letecká společnost nedoručila poškozené zavadlo, i v tomto případě máte nárok na odškodnění. Zkontrolujte, zda nemáte nárok na další kompenzace. Můžete získat i kompenzaci za zpožděný let, kompenzaci za zmeškání navazujícího letu nebo kompenzaci za zrušený let.
Agentur na získání kompenzace za ztracené zavazadlo můžete najít na internetu spoustu, ale do článku jsem jako příklad vybral ClaimCloud, protože je jediná, s kterou jsem měl osobní zkušenost a navíc jsem od svých přátel slyšel jen dobré zkušenosti.