Lowkosťák má v této chvíli (červen 2023) dohromady přes 200 000 českých sledujících a dosahy okolo milionu lidí měsíčně.
Lowkosťák vznikl v roce 2019, když jsme byli na roční cestě kolem světa. Bohužel, než se nám celý projekt stihl rozjet, přišel Covid a skoro dva roky nikoho cestování nezajímalo. V červnu 2021 jsem se pokusil úspěšně projekt oživit a provozoval jsem ho aktivně 3 měsíce, než Covid opět omezil zájem o cestování. V dubnu 2022 jsem se rozhodl dát tomu další šanci a opět šel naplno do projektu, předělal jsem celý web od základu a začal aktivně tvořit obsah na web a na sociální sítě.
Celý projekt je teď rozdělený na 4 části:
Web je zaměřený na dlouhodobou organickou návštěvnost (SEO), což znamená, že průběžně pracuju na tom, aby se příspěvky nejen dostaly, ale i udržely na prvních příčkách vyhledávačů Google a Seznam. To znamená, že přínos článků pro partnery není jednorázový, ale přináší dlouhodobou povědomost o značce, s čímž souvisí i prokliky a prodeje v dlouhodobém horizontu.
Web mělo v roce 2023 návštěvnost 25 – 65 000 měsíčně.
Na webu nabízím možnost SEO článku na míru, reklamy v pravém bloku nebo pod příspěvkem. Reklama přímo do tipu na trip, ale je možné se domluvit i na spolupráci na míru, jako je třeba tip na trip na míru pro ubytování nebo pro dopravní služby, atd..
Na Instagramu mám přes 52 000 sledujících, všechny z Čech převážně ve věku 18 až 35 let, dosahy u Reels přes 30 000 a u Stories 12 – 19 000.
Instagram se stále mění a fotky už nemají skoro žádné organické dosahy. Proto do feedu přidávám hlavně Reels (krátká videa). Instagram Stories používám ke sdílení článků, různých zajímavostí nebo akcí a slev.
Zde nabízím možnost posdílet na stories nebo vytvoření zajímavého krátkého videa do Reels.
TikTok jej síť, která umí hodně překvapit, mám tam přes 119 000 followers z Čech a dosahy u videí od 20 000 až do 1 100 000. Tiktok je prozatím s Reels nejzajímavějším způsobem propagace, protože videa můžou dodatečně nečekaně vystřelit a dosáhnout zhlédnutí stovkami tisíc uživatelů.
I zde nabízím možnost vytvoření zajímavého krátkého videa.
Facebook je nejstarší částí projektu, mám tam přes 29 000 českých uživatelů všechny z Čech převážně ve věku 25 až 55 let, dosahy u Reels 15 – 750 000 a u Stories 2 – 4 000. Využívám ho v první řadě pro sdílení tipů, reelsu, článků, zajímavostí nebo akce a slevy.
Invia byl úplně prvním partnerem, když Lowkosťák teprv vznikal a existovala jen facebooková stránka, kde jsem 2-3 krát do týdne sdílel zajímavé zájezdy za výhodnou cenu, které měla Invia v nabídce.
Za 2 roky zasáhly příspěvky stovky tisíce lidí, prokliklo se 24 514 zákazníků a jen přes odkaz z Lowkosťáka Invia prodala zájezdy za více než 1 019 175,-.
AXA ASSISTANCE je můj současný partner skrz cestovní pojištění. Nabídl 50 % slevu na cestovní pojištění. Tu jsem přidal na web ke každému cestovatelskému tipu a sdílím ji cca 2-3krát do měsíce na Instagram stories. Za prvních 10 měsíců naší spolupráce (ale jen 4 měsíce aktivní) se Axa Assistance dostala do podvědomí desítkám tisíců lidem, přivedla 3907 návštěvníků a zprostředkovala 319 prodejů v ceně 190 169,-Kč ( květen 2022).
EDIT: Od června 2022 jsem přešel z affiliate programu na přímou smlouvu.
Výsledky červen 2022 – březen 2023 1 616 prodejů v ceně 533 755,- Kč.
Booking je mým současným partnerem přes ubytování. Má odkaz u každého cestovatelského tipu a nikdy jsem ho nesdílel na žádné sociální síti. Za jedenáct měsíců získal desítky tisíc zobrazení, 41 027 návštěvníků a 413 prodejů za více než 2 500 000,-Kč.
EDIT: Červen – září 6004 návštěvníků a 61 prodejů za více než 150 000,-
Airbnb byl původním partnerem skrz ubytování. Sdílel jsem ho 6-7 krát za dva měsíce na Instagram stories a měl jsem na něj odkaz u všech průvodců. Celkem jsem k němu přivedl stovky tisíc lidí. Na airbnb se prostřednictvím našeho odkazdu zaregistrovalo více než 350 nových zákazníků a 85 z nich utratilo za první ubytování více než 1 800,-kč (čímž zaplatili přes 200 000,-kč).
Sepsal jsem pro ně na míru dělaný tip na trip se slevou 33%-50% na volné termíny. Sdílel jsem ho 3 krát během jednoho měsíce na Instagram stories. Díky naší spolupráce se maringotka Otýlka dostala do podvědomí desítkám tisíců lidem a prodalo se prozatím přes 30 dnů v ceně 25 000,-Kč.
I po několika měsících lidí si volají pro rezervaci a říkají že to našli tady na webu.
Hledám hlavně dlouhodobé partnery, kteří zapadnou do ekosystému a třeba i obohatí projekt o vlastní přidanou hodnotou, aby mohly být obě strany spokojené. Nebráním se samozřejmě ani krátkodobým, jednorázovým spolupracím, ale i ty musí nějakým způsobem korespondovat s myšlenkami projektu.
Nechci jen sdílet prázdné reklamy, a proto jsem sepsal možné příklady spolupráce pro lepší představu:
Jak je vidět z příkladu, upřednostňuju, aby vše zapadlo do konceptu. Vím, že každá sociální síť potřebuje trochu jiný přístup, a proto vymýšlím vše na míru podle oboustranných potřeb, aby spolupráce byla originální a efektivní.
Jestli se vám projekt libí a chcete semnou navázat spolupráci, tak neváhejte napsat a určitě spolu něco vymyslíme.
Lowkosťák má v této chvíli (Září 2022) dohromady přes 120 000 českých sledujících a dosahy okolo milionu lidí měsíčně.
Lowkosťák vznikl v roce 2019, když jsme byli na roční cestě kolem světa. Bohužel, než se nám celý projekt stihl rozjet, přišel Covid a skoro dva roky nikoho cestování nezajímalo. V červnu 2021 jsem se pokusil úspěšně projekt oživit a provozoval jsem ho aktivně 3 měsíce, než Covid opět omezil zájem o cestování. V dubnu 2022 jsem se rozhodl dát tomu další šanci a opět šel naplno do projektu, předělal jsem celý web od základu a začal aktivně tvořit obsah na web a na sociální sítě.
Celý projekt je teď rozdělený na 4 části:
Web je zaměřený na dlouhodobou organickou návštěvnost (SEO), což znamená, že průběžně pracuju na tom, aby se příspěvky nejen dostaly, ale i udržely na prvních příčkách vyhledávačů Google a Seznam. To znamená, že přínos článků pro partnery není jednorázový, ale přináší dlouhodobou povědomost o značce, s čímž souvisí i prokliky a prodeje v dlouhodobém horizontu.
Invia byl úplně prvním partnerem, když Lowkosťák teprv vznikal a existovala jen facebooková stránka, kde jsem 2-3 krát do týdne sdílel zajímavé zájezdy za výhodnou cenu, které měla Invia v nabídce.
Za 2 roky zasáhly příspěvky stovky tisíce lidí, prokliklo se 24 514 zákazníků a jen přes odkaz z Lowkosťáka Invia prodala zájezdy za více než 1 019 175,-.
AXA ASSISTANCE je náš současný partner skrz cestovní pojištění. Nabídl 50 % slevu na cestovní pojištění. Tu jsem přidal na web ke každému cestovatelskému tipu a sdílím ji cca 2-3krát do měsíce na Instagram stories. Za prvních 10 měsíců naší spolupráce (ale jen 4 měsíce aktivní) se Axa Assistance dostala do podvědomí desítkám tisíců lidem, přivedla 3907 návštěvníků a zprostředkovala 319 prodejů v ceně 190 169,-Kč.
EDIT: Červen 2022 181 prodejů v ceně 71 648,- (výsledky červenec – září budou až v říjnu)
Booking je naším současným partnerem přes ubytování. Má odkaz u každého cestovatelského tipu a nikdy jsem ho nesdílel na žádné sociální síti. Za jedenáct měsíců získal desítky tisíc zobrazení, 10 021 návštěvníků a 80 prodejů za více než 250 000,-Kč.
EDIT: Červen – září 6004 návštěvníků a 61 prodejů za více než 150 000,-
Airbnb byl původním partnerem skrz ubytování. Sdílel jsem ho 6-7 krát za dva měsíce na Instagram stories a měl jsem na něj odkaz u všech průvodců. Celkem jsem k němu přivedl stovky tisíc lidí. Na airbnb se prostřednictvím našeho odkazdu zaregistrovalo více než 350 nových zákazníků a 85 z nich utratilo za první ubytování více než 1 800,-kč (čímž zaplatili přes 200 000,-kč).
Sepsal jsem pro ně na míru dělaný tip na trip se slevou 33%-50% na volné termíny. Sdílel jsem ho 3 krát během jednoho měsíce na Instagram stories. Díky naší spolupráce se maringotka Otýlka dostala do podvědomí desítkám tisíců lidem a prodalo se prozatím přes 30 dnů v ceně 25 000,-Kč.
I po několika měsících lidí si volají pro rezervaci a říkají že to našli tady na webu.
V měsících, ve kterých jsem byl aktivní, byla návštěvnost okolo 20 000 měsíčně (díky SEO byla v průměru měsíční návštěvnost webu 5 000, i když jsem nic nepřidával). V květnu 2022 web dosáhl návštěvnost 20 000 za 16 dní a chtěl bych se dostat nad stálou měsíční návštěvnost okolo 40 000.
Na webu nabízím možnost SEO článku na míru, reklamy v pravém bloku nebo pod příspěvkem. Reklama přímo do tipu na trip, ale je možné se domluvit i na spolupráci na míru, jako je třeba tip na trip na míru pro ubytování nebo pro dopravní služby, atd..
EDIT: Červen – září průměrně + 25 000 návštěv měsíčně
Na Instagramu mám přes 17 000 sledujících, všechny z Čech ve věku 18 až 35 let, dosahy u Reels přes 10 000 a u Stories nad 7 000.
Instagram se stále mění a fotky už nemají skoro žádné organické dosahy. Proto do feedu střídám příspěvky s motivačními citáty a Reels (krátká videa). Instagram Stories používám ke sdílení článků, různých zajímavostí nebo akcí a slev.
Zde nabízím možnost posdílet na stories nebo vytvoření zajímavého krátkého videa do Reels.
EDIT: přes 20 000 sledujících v září dosahy na reels 15 000+ a u stories 8500+
TikTok jej síť, která umí hodně překvapit, mám tam přes 87 000 followers z Čech a dosahy u videí od 20 000 až do 600 000. Tiktok je prozatím s Reels nejzajímavějším způsobem propagace, protože videa můžou dodatečně nečekaně vystřelit a dosáhnout zhlédnutí stovkami tisíc uživatelů.
I zde nabízím možnost vytvoření zajímavého krátkého videa.
EDIT: v září přes 97 000 followers a dosahy 20 000 až 1,1 milionu u videí
Facebook je nejstarší částí projektu, mám tam přes 6000 českých uživatelů a využívám ho v první řadě pro sdílení tipů, článků, zajímavostí nebo akce a slevy.
Hledám hlavně dlouhodobé partnery, kteří zapadnou do ekosystému a třeba i obohatí projekt o vlastní přidanou hodnotou, aby mohly být obě strany spokojené. Nebráním se samozřejmě ani krátkodobým, jednorázovým spolupracím, ale i ty musí nějakým způsobem korespondovat s myšlenkami projektu.
Nechci jen sdílet prázdné reklamy, a proto jsem sepsal možné příklady spolupráce pro lepší představu:
Jak je vidět z příkladu, upřednostňuju, aby vše zapadlo do konceptu. Vím, že každá sociální síť potřebuje trochu jiný přístup, a proto vymýšlím vše na míru podle oboustranných potřeb, aby spolupráce byla originální a efektivní.
Jestli se vám projekt libí a chcete semnou navázat spolupráci, tak neváhejte napsat a určitě spolu něco vymyslíme.
Web vytvořila digitální agentura WebWorld.cz
Web provozuje Jan Brunato, Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha 2, IČO: 75222965, EMAIL: jan@brunato.cz